KeampunanMu Harapanku


Aku berjalan dalam kelam dosa...
Mengharungi nostalgia silam...
Hanya cahaya hidayahMu yang kulihat...
Mataku dikaburi oleh pesona dunia...
Sungguh pandanganku dikaburi rona kehidupan...
Seringkali diriku hampir tersungkur...
Namun, Engkau tetap bersamaku...


Kau tempatku mengadu ya Allah...
Kau tempatku meminta ya Allah...
Kau tempatku memohon ya Allah...
Kau tempatku damba ya Allah...
Kau selalu bersamaku tika ku jatuh...


Ampunilah aku ya allah...
Yang selalu melalaikan dan melupakanMu...
Dalam sujud terakhirku...
Ku memohon padaMu...
Ampunilah diriku...


Ya Allah sungguh tangisku...
Tidak bisa ditarik kembali...
Kerna air mataku menitis keinsafan...
Beribu sesalan atas kesilapan...
Mengharap kasih dan rahmat kasihmu tuhan...


Ku menyesal atas dosa laluku...
Aku seorang hamba...
Aku seorang pejuang...
Akan ku terus berjuang hingga hembusan terakhirku...
Sehingga dapatku melakurkan kasih dan rindu padaMu...
Ku berazam untuk berubah hanya keranaMu...


Ya Allah...
Aku bagai sebutir pasir yang hina lagi kerdil...
Teguhkan keimanan dijiwaku...
Agarku tidak terpesong dariMu...
Agar kuterus maju kehadapan...
Mencapai keredhaanMu...



*****



Rasulullah bersabda maksudnya : “Setiap anak Adam tidak akan terlepas daripada melakukan dosa dan sebaik-baik orang daripada kalangan yang berdosa itu ialah yang bertaubat kepada Allah.” (Hadis riwayat at-Tirmizi dan Ibnu Majah).


Rasulullah bersabda bermaksud : “Wahai sekalian manusia, bertaubatlah kepada Allah dan memohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya aku bertaubat dalam sehari sebanyak 100 kali.” (Hadis riwayat Muslim).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan